- Medarbeidersamtalen er en gyllen anledning til å kartlegge kompetansen i virksomheten. En god og tillitsbasert medarbeidersamtale kan synliggjøre områder ved stillingen der medarbeideren trenger ny kompetanse. I tillegg kan samtalen avdekke kompetanse lederen ikke visste om, og som dermed ikke utnyttes godt nok, sier Karina Sandell Lauritzen, HR Business Partner i Infotjenester. Her er fem grunner til at kompetanse bør være et tema i medarbeidersamtalen.
5 grunner til at kompetanse bør være tema i medarbeidersamtalen
Av Elisabeth Gilje 20. november 2019
Temaer: medarbeidersamtale, kompetanse
HR-ledelse i fremtidens digitale arbeidsliv
Av Marianne Reese Larsen og Fredrik Christiansson 25. september 2019
Under Oslo Business Forums lederkonferanse Beyond 2020, holdt Marianne Reese Larsen og Fredrik Christiansson fra Simployer et frokostseminar sammen med konsulentselskapet Miles. Temaet for seminaret var «Winning performance through future workforce». Dette innlegget er basert på foredraget, der Marianne og Fredrik i samtale reflekterer over problemstillinger – og løsninger – knyttet til fremtidens HR: Hvordan sørge for at organisasjonen besitter rett kompetanse for å oppnå sine mål?
Se hele frokostseminaret nederst i saken!
Temaer: teknologi, ledelse, kompetanse
Jeg lærer, altså er jeg.
Av Christine Hassel Kristoffersen 24. april 2019
Livslang læring har fått en ny klang og aktualitet i arbeidslivet. Nå gjelder det faktisk alle!
Temaer: strategi, kompetanse, medarbeiderutvikling
Å videreutvikle talentene får dem til å bli
Av Mariann Karlsen 5. desember 2018
Konkurransen om talentene på arbeidsmarkedet øker år for år, og det blir stadig viktigere for arbeidsgivere å gjøre seg attraktiv for å lykkes med å ansette og gode ansatte.
Temaer: ledelse, kompetanse, medarbeiderutvikling
Kompetanse er for alvorlig til å overlates til den enkelte leder
Av Mariann Karlsen 20. november 2018
Det finnes snart ikke en eneste jobb som kan gjøres uten formell kompetanse – og kompetansen fra i går er utdatert i morgen. Det stiller helt nye krav til hvordan vi jobber med kompetanseutvikling.
Temaer: medarbeideroppfølging, strategi, ledelse, kompetanse