8 fordeler med en digital medarbeidersamtale
Av Roar Hildebrandt og Anne Mari Hjelbak 2. februar 2021
Temaer: medarbeidersamtale, medarbeideroppfølging, medarbeiderutvikling
Første kvartal er høysesong for medarbeidersamtaler. Her kan du lese om hvordan dialogmodulen i Simployer kan hjelpe HR og ledere med å digitalisere samtalen.
Temaer: HR, medarbeidersamtale, medarbeideroppfølging
Slik kan ulempene med hjemmekontor begrenses
Av Aud Brouwer 10. november 2020
Demotiverte ansatte, varierende lederstiler og dårlig informasjonsflyt kan bli problemer når hjemmekontor er normalen. Her er seks ledergrep som snur hjemmekontor til noe positivt.
Temaer: medarbeideroppfølging, HR-strategi, arbeidsglede
Øk tryggheten og lojaliteten med vellykket reboarding
Av Victoria Ödlund 22. oktober 2020
Når en medarbeider har vært borte fra jobben lenge, enten det skyldes permisjon, sykmelding eller permittering, er det viktig at han eller hun får en god reboarding.
Temaer: HR, medarbeidersamtale, medarbeideroppfølging
8 grep som holder oppsigelsen unna domstolen
Av Magnus Schaft 18. september 2020
Over 1 000 arbeidstvister havner i retten hvert år. Her er de konkrete tiltakene som kan hindre at arbeidsgiver dømmes for usaklig oppsigelse.
Temaer: medarbeideroppfølging, onboarding, oppsigelse
Det viktige førsteinntrykket
Av Cornelia Bjørke-Hill 14. august 2019
Den viktigste jobben med å integrere nyansatte inn i selskapet starter allerede før første arbeidsdag. Men ikke fortvil om den ansatte allerede er på plass – det er aldri for sent å iverksette en god onboardingsprosess. I denne videoen deler Infotjenesters salgsdirektør Terje Kjenstad sine erfaringer om onboarding og hvor dyrt det kan være når man mislykkes i denne fasen.
Temaer: medarbeideroppfølging, onboarding, ledelse, rekruttering, arbeidsmiljø
Kompetanse er for alvorlig til å overlates til den enkelte leder
Av Mariann Karlsen 20. november 2018
Det finnes snart ikke en eneste jobb som kan gjøres uten formell kompetanse – og kompetansen fra i går er utdatert i morgen. Det stiller helt nye krav til hvordan vi jobber med kompetanseutvikling.
Temaer: medarbeideroppfølging, strategi, ledelse, kompetanse
7 tips for bedre medarbeidersamtaler
Av Hege Greaker 28. februar 2018
Det er høysesong for medarbeidersamtaler. Her er 7 praktiske tips for å mest mulig ut av medarbeidersamtalene.
Temaer: medarbeidersamtale, medarbeideroppfølging
Bruk stay-samtaler for å beholde gode medarbeidere
Av Hege Greaker 7. august 2017
Jevnlige stay-samtaler er et godt virkemiddel for å hindre at gode medarbeidere slutter.
Hensikten med stay-samtaler er å få nyttig informasjon om den enkelte medarbeider slik at du kan gjøre tiltak for å hindre uønsket turnover og vise den ansatte at du bryr deg om hans/hennes ve og vel.
Temaer: HR, medarbeideroppfølging, ledelse